onsdag den 27. juli 2016

Weekend på en hverdag

Det der med weekendarbejde er fint nok, når man så kan holde weekend i hverdagene. Man når, så meget, på en særlig måde, det er som om der er ekstra timer i døgnet.

Denne "weekend" har vi nydt med lækker Pulled Pork fra Sousviden (opskrift i arkiv) som vi lavede til burger med coleslaw.

Hvorefter der var en "kæmpe" stabel rasmusklump pandekager.

God ude til alle derude. 😊

mandag den 25. juli 2016

Sommerens Camping

Så blev det tid til at blive vires jomfru tur i Camp-Letten. Naja hentede den på vej hjem fra arbejde. Jeg havde pakket det hele og var klar til at pakke i bilen når hun kom hjem.
Vi fik hurtigt pakket bilen og sat næsten mod De Hvide Svaner Campingplads i Karbæksminde.

Opsætningen gik som en leg, 2 timer så var alt sat op og der var mad på bordet. Klar til rigtigt at nyde hinandens selskab med campinglivet. Vi nød aftenen på campingpladsen, vi havde en god plads tæt på vandet men samtidig midt på pladsen og tæt på alle faciliteterne.

Dagen efter havde vi planlagt en tur til BonBon Land. Lækker oplevelse, lidt støvregn, men det gjorde bare oplevelsen i vandrutsjebanen sjovere 😊

Men BonBon land er ikke hvad det var da man var barn. Der er kommet mange vilde forlystelser og BonBon slikket er borte 😒 Selv der hvor man lavede slikkepind.
Men stemningen var der stadig.

På vej hjem kørte vi i kæmpe Bilka og handlede til lækker aftensmad (måske også lidt i ly fra regnen).

Efter maden nød vi den smukkeste solnedgang med en gammeldags isvaffel.

Efter en god nats søvn, var det tid til morgenmad. Solen bagte så meget at vi satte os udenfor teltet og overvejede kraftigt om vi skulle tage en overnatning mere og køre hjem mandag morgen. Vi besluttede dog at køre hjem og nyde solen og søndagen på altanen.

Turen til næste gang der er en friweekend er allerede booket. Turen går til Enø Camping.

Camp-Let Campinglivet

(Bedre sendt end aldrig) 😊

Så kom sommeren, eller rettere den har jo snart været her længe. Vi blev endnu mere totalt bidt af campinglivet på vores lækre Roadtrip rundt i USA.

Vi begyndte allerede mens vi var i USA og kigge på vogne til når vi kom hjem.

Da vi så ellers lige var landet hjemme begyndte vi for alvor at kigge efter hvad vi skulle bruge til vores fri weekender nu vi havde brugt sommerferien for i år. 😊
Vi besluttede os ret hurtigt for det måtte være en Camp-Let der lige var sagen.
Efter at have kigget nettet tyndt og besluttet os for at købe en brugt men nyere vogn lokkede vi Jan og Michael til at køre landet rundt med os så vi havde lidt sparring, Jan har i de unge dage arbejdet ved en campingforhandler, så han havde lidt god forhåndsviden.

Efter at have været ved flere Campingforhandlere på Sjælland og hovedstadsområdet måtte vejen gå længere mod Jylland da det er der hvor der er absolut flest til salg. Vi gjorde stop i Køge hvor vores Camp-Let stod og smilede til os.
Efter en grundig gennemgang besluttede vi os straks at den skulle vi have. Da der var flere der lignede de kiggede efter den samme, var der ikke lang betænkningstid. Men alligevel nok til at gennemgå den grundigt.

Købt og afhentet en uge senere.
Ventetiden var lang trods vi købte den søndag og hentede den efterfølgende torsdag. Tiden gik dog med at shoppe en masse lækkert camping udstyr til den, så den kunne stå klar så hurtigt som muligt 😊

Nu begynder turene så at blive planlagt. Jan og Michael varmede den lige op til sommeren med en dejlig tur til Jylland, hvor vi weekenden efter mødtes på Sorø Sø Camping og nød campinglivet sammen.

mandag den 6. juni 2016

Hyldeblomstsaft

Så kom sommeren endelige. Så dejligt.

Vi har fået plantet til på altanen med blomster, desværre bliver det nok ikke til noget i haven i år, vi har ikke været hurtige nok. Men så er det dejligt man kan nyde godt af blomster på altanen og buske rundt omkring mosen.

Og ikke mindst familiens eller fælleshavens krydderurtebede.

Idag gik vi en dejlig tur om mosen og samlede hyldeblomster. Godt 800 stk. Vil jeg tro der var, gav op med at tælle ved 100 stk. I gryden med dem og så er der klar til hyldeblomstsaft om et par dage 😊 Det bliver dejligt til i løbet af sommeren 😊

(Opskrift findes er på siden)

Det blev til dejlige 18 L færdig saft. Der var nok blevet et par liter mere med gad ikke presse blomsterne, så undgår man også bundfald.

fredag den 27. maj 2016

Dag 24 + 25, Afgang + Hjemkomst

Så kom dagen desværre hvor vi skulle med snuderne hjemad. Heldigvis havde vi jo fået lov at være et par timer mere på hotellet inden vi skulle tjekke ud.
Vi sov dejligt længe, der var mega gode mærklægnings gardiner på hotellet så man ikke anede hvad klokken var. Og efter en lang tid i Autocamper nød vi mega dejlig kæmpeseng.

Efter at have sovet spise vi morgenmad ude på en af terrasserne hvorefter vi lige så stille begyndte at pakke kufferterne efter vi lige havde købt en ekstra. Det gav dejlig god plads, nu vi havde kiloene 😊.
Efter at have spist frokost på hotellet gik turen mod lufthavnen. Kæmpe stor lufthavn (LAX) men dejligt med butler der lige vidste hvor vi skulle læsses af.

Selvom 2 flyvemaskiner skulle tjekke bagage ind samtidig tog det ikke mere end 20 minutter.
Så vi havde meget god tid i lufthavnen til kaffe, men det var også nødvendigt da det tog 45 min for 10 kunder at blive ekspedieret i StarBuck.
Men alligevel lidt god tid da vi jo mødte op 3 timer inden men sikkerhedskontrollen tog også bare 20 minutter.

Turen gik nu igennem luften. Lidt lang tur men det gik ok. Og var dejlig mad på flyet og en lille cheasecake til dessert.

Efter en god tur i flyet kom vi til CPH men hold nu op efter 40 minutters venten kom bagagen, båndede nåede lige at gå i stå 😯. Efter at have pakket vognene kom vi til ankomsthallen til en dejlig velkomst af Hans-Henrik & Inge Marie samt Michael. Vi tog hjem og drak kaffe og så slappede vi ellers bare resten af aftenen.